Es important que no
deixeu les coses per darrera hora
Cal portar tot allò
que es obligatori, i per motius de seguretat i prudència no us deixeu tot allò
que es aconsellable sense sobrecarregar el 4x4TT, a Marroc no sempre ho
trobarem
Encara que viatgeu en
grup cada 4x4TT i el seus ocupants han de ser totalment autònoms, no han de
dependre de ningú
Ø Queviures
Ø Roba
Ø Acampada
Ø Orientació
Ø Auto rescat
BURACRÀCIA
PERSONAL
Ø Passaport, amb 6 mesos de
vigència desprès de sortir del país
Ø DNI
Ø Carnet de conduir
Ø Targetes de crèdit (vigents i amb
vigència al estranger)
Ø Moneda del país la podem canviar
sense problemes directament al Marroc
4X4TT
Ø Permís de circulació
Ø La assegurança, que inclogui
l’assistència en viatge del vehicle i dels ocupants,sense oblidar la
repatriació
Ø La carta Verda
Ø El paper blanc de la darrera
sortida de Marroc, si es el cas
Ø Duplicat de les claus (un joc pel
Pilot i un altre joc pel copilot)
Ø Si el 4x4TT no es de la teva
propietat cal portar un permís oficialitzat conforme el propietari t’autoritza
a viatjar amb el seu vehicle
Una bona opció es portar la
documentació duplicada d’alguna forma, en fotocopies o
digitalitzada
GUIA ORIENTATIVA D’ESTRIS QUE CAL PORTAR
Equipament bàsic pel 4x4TT
Ø Cal portar aquells recanvis que
creiem oportuns (llampares, filtres, fusibles, oli motor, líquid pels frens i
embrague, líquid refrigerant, etc)
Ø Gat i la clau pels cargols de les
rodes
Ø Eines bàsiques del 4x4TT
Ø Compressor d’aire
Ø 1 ó 2 cambres de recanvi encara
que portem pneumàtics sense cambra, i alguna vàlvula, en cas de un tall seriós
del pneumàtic possiblement el podrem reparar però obligatòriament tindrem que
posar cambra
Ø Planxes rescat 2 mínim, 4 ideal,
poden ser d’acer, d’alumini o fibra, amb les seves avantatges i inconvenients
Ø Eslingues 1 mínim, 2 ideal, si es
possible de diferents mides
Ø Grillets “mosquetons d’alta resistència
2 mínim, 4 ideal
Ø Guants de treball
Ø Llum per emergències nocturnes
(frontal)
Ø Pala
Ø Reserva de carburant: com a
precaució cada vehicle ha de portar entre 20 i 40 litres de carburant de
reserva depenent del consum del 4x4TT, no es normal però podem trobar algunes
estacions de servei sense carburant
Ø Emissora molt aconsellable tipus
"CB"
Acampada
Ø Material de acampada, al Nord les
nits poden ser fredes i al Sud caloroses
Ø Tenda de campanya, no cal
muntar-la totes les nits, però la farem servir en cas de mal temps, vent, o en
nits de molta calor, etc.
Ø Estora
Ø Sac de dormi
Ø Llençol de refugi
Ø Frontal o llum similar
Ø Despertador
Ø Coixí
Roba i calçat
Preferiblement de coto i colors
foscos les taques son més difícils de beure, els colors clars son millors pels
dies calorosos, la roba ha de ser lleugera i fresca duran les hores de sol, i
d’abric al vespre i a primera hora del matí
Ø Samarretes
Ø Camises
Ø Pantalons, una bona opció son els
desmuntables
Ø Forro polar lleuger o gruixut
depenent de l’època del any
Ø Jaqueta impermeable
Ø Gorra
Ø Mocador de coll
Ø Roba interior
Ø Bota de excursionisme lleugera
Ø Vestit de bany
Ø Gorra i ulleres de sol
Nota a Chez Hassan “Albert le Touareg” per una mòdica
quantitat ens poden rentar la roba (no tenen suavitzant). No cal anar carregats
de roba, el espai al 4x4TT sempre es limitat
Higiene: Porta tot allò que
creguis que et serà necessari
Ø Les tovalloles humides son una
bona solució quan l’aigua escasseja
Ø Tovallola
Ø Paper higiènic
Ø Sandàlies per les dutxes
(important)
Queviures i begudes
Preveure els queviures per evitar
carregar inútilment el 4X4TT, de totes formes recordem que a la majoria de
pobles podem comprar, pa, fruita, verdura, aigua, refrescos, etc
Ø Però difícilment trobaren
cervesa, o begudes alcohòliques
Ø Reserva d’aigua potable
per 3 dies
Estris de Cuina
Ø Fogo
Ø Llum de gas
Ø Cargues de gas
Ø Coberts
Ø Ganivet
Ø Plats
Ø Recipients per cuinar (pot, olla,
paella .......)
Ø Cullerots
Ø Ratllador
Ø Obrellaunes
Ø Fusta base per tallar
Ø Escorredor
Ø tovallons i draps de cuina:
Una bona solució es portar un rotlle gran de paper de cuina, o varis rotlles
normals
Farmaciola
Ø Si fem servir algun medicament
específic cal portar-lo
Ø Desinfectant
Ø Venes
Ø Esparadrap
Ø Anti diarrea
Ø Anti inflamatoris
Ø Agulles i pinces
Ø Gotes pels ulls
Ø Protectors solars per la pell i
els llavis
Ø Repelen de mosquits
Orientació
Ø Mapa general de carreteres Marroc
Ø Cartografia de Marroc, una bona
opció son el mapes de la serie TPC
Ø Esquadra, cartabó, transportador
de 360º
Ø Cartografia digital
Ø Brúixola
Ø Sistema de navegació (GPS, PDA,
PC, TABLET...)
Ø prismàtics
So i imatge
Ø Porta musica pel viatge, son
molts kilòmetres
Ø Càmera de fotografia o vídeo
Ø Targetes de memòria de recanvi
Ø Utensilis per netejar les càmeres
Ø Bateries de recanvi
Ø Trípode
Altres
Ø Un bon llibre sempre ens pot ser
útil
Ø Una llibreta
Ø Llapis, bolígraf, etc...........
Ø Goma de borra
Ø Si volen enviar alguna postal,
pensem en portar les adreces dels destinataris
Ø Bosses de tanca hermètica sempre
poden ser útils
Ø Bosses per la roba bruta per no
barrejar-la amb la roba neta
Ø Bosses per la brossa
Tingues present
Ø Procura portar només allò que
sigui necessari
Ø No carreguis amb coses inútils
Ø Si quan necessites alguna cosa no
vols buidar tota la carga recorda on has posat cada cosa
Ø les bosses de viatge son més
practiques que les maletes
Ø el cotxe te molt espai si el saps
aprofitar
Ø tot ben lligat
Ø la pols entra per tot arreu
En ruta:
No es un rally ni un Raid
Hem de ser respectuosos amb la
natura i les persones, som nosaltres que estem a casa seva per tan hem de
respectar les seves costums
Al entrar a qualsevol zona
habitada per petita que sigui cal reduir la velocitat fins que no aixequem POLS AMB EL NOSTRE 4X4TT
Com sempre a les zones "off
road" procurarem no circular de nit
Si circularem en grup deixem suficient
distancia per evitar les molèsties de la derivades de la pols com la poca
visibilitat, etc. ....., però sempre hem de mirar de tenir contacte
visual, cal seguir el rutometre,
si algú es perd o es
separa del grup cal seguir els següents passos
1. Parar, intentar
comunicar-nos amb el grup, i comunicar-li les coordenades de la nostra
posició
2. Si no podem contactar
amb el grup, seguir el trak en sentit contrari fins arribar al darrer punt
conegut del rutometre i quedar-nos en aquest punt
3. Si no podem contactar
amb el grup i no tenim un trak per seguir, la millor opció es parar i esperar
que el grup ens trobi, si tots comencem a donar voltes serà pràcticament
impossible trobar-nos
Cal adequar la pressió dels
neumàtics a cada tipus de terreny, com a norma general
Ø Pistes de terra 1,8kg
Ø Hamades de pedra 2,0 kg
Ø Sorra 0,8 kg
Quan estem circulant per zones de
sorra podem trobar zones intercalades de pedra, per no anar corregint la
pressió dels neumàtics a cada canvi, al entrar en aquestes zones de pedres circularem
amb molt de compta donat que a portar els neumàtics amb pressió per circular
per la sorra poden provocar destrosses amb facilitat als neumàtics
Al final de l'etapa cal fer una
revisió general del 4x4TT, atenció el motor estarà calent, cal deixar el 4x4TT
preparat per la següent etapa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada